A siker titkai / I.

Gondolom, Te is feltetted már legalább magadban a kérdést, hogy „Mitől lesz egy vállalkozás sikeres?” Szeretnék egy kis ízelítőt adni neked, hogy jobban átlásd a sikeresen működő és a tudatos vállalkozások titkait.

STRATÉGIA

Lehet, hogy uncsi és elcsépelt, hogy megint a stratégia fontosságáról papolok, de sajnos muszáj. Addig nincs értelme nekiállni egy weboldalnak, amíg nincsenek meg az alapok. A kőműves is az alapokkal kezdi, aztán jöhetnek a falak és a tető a házra. Biztos alapok nélkül nincs stabil és biztonságos ház, de weboldal sem. A sorrendet sem érdemes felcserélni, hiszen gondoljunk csak bele, milyen következményei lennének ha tetőt akarnánk tenni egy házra, aminek nincsek készen a falai?

Éppen ezért kezelem ezt mind egyben, hiszen az egész vállalkozásod az online megjelenésével együtt egy nagy rendszer, amit meg kell tervezni és ki kell építeni. Ha pedig készen van a gépezet, de nem működik jól, akkor az egészet át kell vizsgálni és ki kell deríteni a hibát.

Na de ne rohanjunk előre! Kezdjük az alapoktól! Ha te még csak most szeretnéd elindítani a vállalkozásodat, akkor ezekkel a kérdésekkel kell kezdeni:

  • Mit csinál a vállalkozás?
  • Mi a célod?
  • Kinek szeretnéd a szolgáltatásodat/termékedet eladni?
  • Hogyan szeretnéd ezt megtenni? Milyen eszközökkel?
  • Miben vagy jobb, mint a versenytársaid?
  • Mik az erősségeid és gyengeségeid?
  • Mik a rövidtávú céljaid?
  • Mik a hosszútávú céljaid?

Ha ezekre a kérdésekre sikerült megadnod a válaszokat, akkor el lehet kezdeni a stratégia kidolgozását is. Ezt a legtöbbször szakemberre bízzák.

Mit várhatsz egy szakembertől?

Új vállalkozás esetében:

  • Konzultációk
  • Konkurencia felmérés
  • Piackutatás
  • Kulcsszó kutatás
  • Célközönség és buyer persona kialakítása
  • Marketing eszközök tervezése
  • Mik a rövidtávú céljaid?
  • Sales Funnel / Értékesítési csatorna tervezése

Meglévő vállalkozás esetében:

  • Konzultációk
  • Teljes vállalkozás audit. Mindent átnéz a fenti listából és összeveti a valósággal. Nem árt ezeket figyelemmel kísérni és frissíteni, mert az évek alatt sok minden változhat. Pl jöhet egy új és erősebb konkurencia, változnak a vásárlói szokások stb…
  • Weboldal hőtérképes átvizsgálása
  • Weboldal szövegek auditálása
  • Social média felületek ellenőrzése

Nos, ezzel az első rész végére is értünk. Remélem hasznos információkat kaptál az álom vállalkozásod felépítéséhez. Hamarosan érkezem a következővel. Addig is nézd meg hogy miben tudlak támogatni Téged a csúcshoz vezető utadon.

Kérdés esetében pedig írj nekem a hello@everestwebdesign.hu címre.

Gyere és dolgozzunk együtt!

2023.08.04.