A siker titkai / I.
Gondolom, Te is feltetted már legalább magadban a kérdést, hogy „Mitől lesz egy vállalkozás sikeres?” Szeretnék egy kis ízelítőt adni neked, hogy jobban átlásd a sikeresen működő és a tudatos vállalkozások titkait.
STRATÉGIA
Lehet, hogy uncsi és elcsépelt, hogy megint a stratégia fontosságáról papolok, de sajnos muszáj. Addig nincs értelme nekiállni egy weboldalnak, amíg nincsenek meg az alapok. A kőműves is az alapokkal kezdi, aztán jöhetnek a falak és a tető a házra. Biztos alapok nélkül nincs stabil és biztonságos ház, de weboldal sem. A sorrendet sem érdemes felcserélni, hiszen gondoljunk csak bele, milyen következményei lennének ha tetőt akarnánk tenni egy házra, aminek nincsek készen a falai?
Éppen ezért kezelem ezt mind egyben, hiszen az egész vállalkozásod az online megjelenésével együtt egy nagy rendszer, amit meg kell tervezni és ki kell építeni. Ha pedig készen van a gépezet, de nem működik jól, akkor az egészet át kell vizsgálni és ki kell deríteni a hibát.
Na de ne rohanjunk előre! Kezdjük az alapoktól! Ha te még csak most szeretnéd elindítani a vállalkozásodat, akkor ezekkel a kérdésekkel kell kezdeni:
- Mit csinál a vállalkozás?
- Mi a célod?
- Kinek szeretnéd a szolgáltatásodat/termékedet eladni?
- Hogyan szeretnéd ezt megtenni? Milyen eszközökkel?
- Miben vagy jobb, mint a versenytársaid?
- Mik az erősségeid és gyengeségeid?
- Mik a rövidtávú céljaid?
- Mik a hosszútávú céljaid?
Ha ezekre a kérdésekre sikerült megadnod a válaszokat, akkor el lehet kezdeni a stratégia kidolgozását is. Ezt a legtöbbször szakemberre bízzák.
Mit várhatsz egy szakembertől?
Új vállalkozás esetében:
- Konzultációk
- Konkurencia felmérés
- Piackutatás
- Kulcsszó kutatás
- Célközönség és buyer persona kialakítása
- Marketing eszközök tervezése
- Mik a rövidtávú céljaid?
- Sales Funnel / Értékesítési csatorna tervezése
Meglévő vállalkozás esetében:
- Konzultációk
- Teljes vállalkozás audit. Mindent átnéz a fenti listából és összeveti a valósággal. Nem árt ezeket figyelemmel kísérni és frissíteni, mert az évek alatt sok minden változhat. Pl jöhet egy új és erősebb konkurencia, változnak a vásárlói szokások stb…
- Weboldal hőtérképes átvizsgálása
- Weboldal szövegek auditálása
- Social média felületek ellenőrzése
Nos, ezzel az első rész végére is értünk. Remélem hasznos információkat kaptál az álom vállalkozásod felépítéséhez. Hamarosan érkezem a következővel. Addig is nézd meg hogy miben tudlak támogatni Téged a csúcshoz vezető utadon.
Kérdés esetében pedig írj nekem a hello@everestwebdesign.hu címre.
